Door het gebruiken van onze website, ga je akkoord met het gebruik van cookies om onze website te verbeteren. Dit bericht verbergen Meer over cookies »

Yoga kurkblokken en Yoga wedges

11 resultaten

Yoga kurkblokken en Yoga wedges
Op deze pagina vindt u diverse kurk artikelen die  u kunt gebruiken bij het beoefenen van Yoga. Kurk yoga blokken bieden ondersteuning bij het beoefenen van: Iyengar, Anusara, Ashtanga, therapeutische en Power yoga.Ook zeer geschikt om steun te geven.
€ 0,00
€ 70,00
kurk yoga blok - 227 x 120 x 65mm
Sale

€7,95

€10,95

Beschikbaar

Kurk Yoga Blok - 305 x 205 x 50mm
Sale

€8,95

€14,50

Beschikbaar

Kurk Yoga Kussen

€39,50

Beschikbaar

Kurk yogablokken & accessoires

Yoga blokken voor de juiste grip

Een of meer yogablokken worden vaak gebruikt om de yogabeoefening te vergemakkelijken. Het ondersteunt het lichaam en geeft de spieren meer soepelheid. Oefeningen die eerder moeilijk of onmogelijk waren om uit te voeren, worden veel gemakkelijker met behulp van een yogablok. Om lichaam en geest in balans te brengen, is het belangrijk om de asana's correct uit te voeren. Dankzij de yogablokken blijft uw lichaam stabiel en perfect in balans, wat de moeilijkheidsgraad vermindert en uw houding verbetert.

Wat is het verschil tussen een yogablok van schuim en van kurk?

Er zijn een aantal verschillen tussen yogablokken van schuim en van kurk. Een schuimrubberen versie is zacht en voelt comfortabel aan op gevoelige plaatsen zoals de wervelkolom of gevoelige gewrichten. Een goed voorbeeld is de ondersteunde brughouding, setu bandha sarvangasana, waarbij het yogablok in de lengterichting precies over een deel van de wervelkolom wordt gelegd. Dit is bijzonder geschikt voor beginners die nog niet precies weten hoe ze het blok moeten plaatsen en hun lichaam moeten laten wennen aan de druk op bepaalde plaatsen. Het mooie van een schuimblok is dat het schuim meegeeft en dus niet hard aanvoelt en op de huid drukt.

Een kurken yogablok is veel sterker dan een schuimblok en is gemaakt van een natuurlijk materiaal, wat voor veel yogi's een goede zaak is. In tegenstelling tot een pose waarbij je het yogablok onder een gevoelige plek plaatst, is het wenselijk dat het blok stevigheid biedt wanneer je het gebruikt op een minder gevoelige plek, zoals om je benen of knieën te ondersteunen tijdens een twist. Heeft u of de studio of sportschool waar u yoga doet geen yogakussen of meditatiekussen? Dan kunt u ook een yogablok van kurk kopen waarop u kunt zitten, bijvoorbeeld om de halve lotushouding te vergemakkelijken. Als je dit op een schuimblok zou doen, zou het een beetje inzakken en je instabiel maken, wat niet prettig is.

Tenslotte ziet een kurkblok er heel anders uit dan een schuimblok. Als u de voorkeur geeft aan een natuurlijke uitstraling en uw andere yogamateriaal ook op deze manier is samengesteld, is een yogablok van kurk ideaal voor u. Als u op zoek bent naar een complete yogaset in een bepaalde kleur, is een schuimrubberen yogablok meer geschikt, aangezien alleen de schuimrubberen yogablokken in verschillende kleuren verkrijgbaar zijn.

Afgeronde hoeken

Aangezien u een yogablok vanuit verschillende hoeken kunt gebruiken, is het belangrijk dat u nooit last heeft van scherpe randen of hoeken. Daarom hebben alle yogablokken afgeplatte hoeken die perfect zijn afgeschuind, zodat u zelfs vanaf een schuine kant van de steun kunt genieten. Dit is vooral goed met een kurkblok omdat het materiaal niet meegeeft.

Verschillende posities

Een yogablok kopen lijkt misschien gemakkelijk omdat het blok eruit ziet als een eenvoudig voorwerp, maar je kunt het op veel verschillende manieren gebruiken! Er zijn drie posities: liggend op het grootste oppervlak, liggend op een lange smalle zijde en staand op de kortste zijde. De eerste positie is bijvoorbeeld geschikt als je knieën in de vlinderpositie niet helemaal tot op de grond komen en je een beetje steun nodig hebt; in deze positie is het blok het minst hoog. Dit is ook de ideale positie als je op het blok wilt zitten. De tweede positie, met de smalle kant op de vloer, kan nuttig zijn als je iets meer steun nodig hebt dan in de eerste positie, omdat het blok in deze positie hoger ligt. De derde positie biedt de meeste hoogte en kan nuttig zijn in een kite positie als je je bovenlichaam niet naar de grond wilt of kunt brengen zodat je jezelf met één hand op het staande blok kunt steunen.

Door meerdere blokken te gebruiken, verruimt u de mogelijkheden en kunt u veel meer doen!

Voorkomen van letsel

Als de asana's niet goed worden beoefend, kan yoga tot ernstige blessures leiden. Bij yoga worden immers veel spieren gebruikt, waarvan u er sommige in het dagelijks leven niet gebruikt. De verschillende asana's vereisen een hoge mate van flexibiliteit van de spieren, wat tot blessures kan leiden. Met behulp van een yogablok is uw lichaam in balans en beschermd tegen onverwachte blessures. Naast een yogablok is een yogariem ook een goede aanvulling om blessures te voorkomen. Langdurige slechte houdingen kunnen vervelende pijn veroorzaken. Heb je het gevoel dat je niet flexibel genoeg bent? Heeft u moeite met het uitvoeren van een nieuwe oefening? Gebruik een yogablok of -riem om je lichaam aan de houdingen te laten wennen en blessures te voorkomen.